» Categorieën » Mode en Accessoires » Classic basics

Sinds december 2000 kan de drukbezette en merkbewuste consument terecht bij www.classicbasics.com voor kleding- en woonbasics van bekende merken. Inmiddels is classicbasics uitgegroeid tot een volwaardige winkel met vele bekende produkten die online gekocht kunnen worden.

» Classic basics winkelinformatie

Classic basics

» Betaalmethoden

Overschrijving Rembours Contant betalen/Afhalen bij magazijn

» Keurmerken

» Winkel Reviews en Beoordelingen Classic basics

» Gemiddelde winkel beoordeling (geef winkelbeoordeling)

Gemiddeld oordeel 3
Algemeen oordeel 3
Bestelgemak 4
Beschikbaarheid 3
Leveringstijd 3
Klantenservice 4

» Reviews (plaats reactie)

Door: dijkstra

Ruim een week geleden was mijn betaling (168 euro) bij Classic Basics binnen. De lamp was op voorraad. Bij het checken van de status van mijn order kwamen de gegevens van een hele andere order op mijn scherm. Hier toch maar eens over gebeld met CB. aangezien ik met och wat zorgen begon te maken.Enkele dagen later was de status nog niet aangepast en maar weer gebeld. Er stond een lamp klaar en die zou de volgende dag verzonden worden. Als dat niet zou lukken dan zou er contact met mij opgenomen worden. Niet dus. Enkele dagen later maar weer gebeld....den betaling is nog niet binnen.....kan niet.....O, toch wel, vergeten, ik heb het druk, veel spullen binnengekomen, ben hier momenteel alleen, was afgelopen vrijdag vrij, maandag op cursus. Kortom: nog steeds geen lamp gezien. Ben benieuwd of het deze week nog gaat lukken. Vooral het feit dat, gelet op de wet op de privacy, mijn gegevens bij een ander bekend zijn en ik alle gegevens van een zekere meneer P. nu 14 dagen in m n computer heb staan, verdiend zeker geen schoonheidsprijs. Ik heb meneer P. maar gebeld. Hij vond het ook bijzonder vervelend dat er op zodanige wijze met zijn gegevens werd omgegaan. Mocht mijn lamp op zijn adres afgeleverd worden dan zou hij bellen.

Door: bunt a.a.

Op 10 augustus jl. heeft cliënt bij Classic Basics een Alessi Vliegenmepper Dr. Skud, in de kleur geel, besteld.

De betaling is eveneens die dag verricht via Triple Deal conform instructies op de web-site.

Op 13 augustus is de bestelling bevestigd onder nummer 9381.

Op 20 augustus jl. bericht Classic Basicx dat de kleur geel niet leverbaar is, wel kan dan een keuze gemaakt worden tussen de kleuren grijs, blauw, groen en oranje.

Diezelfde dag geeft ik aan te kiezen voor de kleur blauw. Die kleur blijkt vervolgens niet op voorraad te zijn.

Op 23 augustus jl. kies ik dan maar voor de kleur oranje en laat dit per @mail weten aan Classic Basics.

 

Ondanks herhaalde verzoeken via @mail en telefoon daartoe, wordt vervolgens niets meer van classic basics. Men reageert geen eens mee, taal noch teken.

 

het lijkt ‘slechts’ om € 9,= te gaan. Het gaat hier ook om basic vertrouwen bij handel via internet. Er wordt aan betaald via triple deal en bijna een maand later heeft is men de verplichtingen nog niet nagekomen. Het stilzwijgen in woord en daad is een verstoring van dit vertrouwen.

 

Om die reden is dit voor mij een principe kwestie geworden. Van belang is voor alle andere personen die via internet een bestelling plaatsen)dat vertrouwd kan worden op nakoming van de overeenkomst door de leverancier, temeer omdat leverancier eerst een betaling verlangt alvorens te leveren.

 

het geschonken vertrouwen wordt beschadigd, niet beantwoord. Zelfs het niet reageren op @mails en telefoon is ronduit beschamend.

 

Vanawge het principiele karakter ga ik verdere stappen ondernemen en zal een advocaat gaan inschakelen.

 

 

 

Door: M. Strengers

Kartell lamp besteld bij Classicbasics. Direct het geld overgemaakt via de ideal transactie. Geld was 29 juni! 2007 op de rekening van Classic basics. (139 euro). Nu (12 september 2007) nog steeds niks gehoord. Gebeld, gemaild, etc. Geen enkel bericht. Ik ben bang dat er iets niet goed zit met deze web winkel.

Door: Emmie Laan

Heb op 18 september 3 bekers besteld van het Teema servies. Orderstatus wordt op de website niet aangepast, deze staat nog steeds op "in behandeling". Ik vrees dat hier iets aan de hand is en dat ik naar mijn geld kan fluiten. Heb overigens eerder hier besteld en geen problemen gehad. Ik heb net weer een mail gestuurd om te vragen waar mijn spullen blijven. Krijg het sterke vermoeden dat ik hier ook geen antwoord op ga krijgen. Ik ga morgen mijn creditcard maatschappij maar bellen met de vraag of zij deze betaling nog kunnen blokkeren.

Door: Emmie Laan

Ik heb overigens gezien dat classicbasics lid is van de thuiswinkel waarborg: http://www.thuiswinkel.org/onderdeel/thuiswinkelennl/index.asp?kolomA=3948&navid=7

je kunt hier een klachtenformulier invullen, wellicht heeft dat nog effect.

Door: Anja

Ik heb zondag mijn bestelling geplaatst en betaald, daarna zag ik deze reviews en begon mij zorgen te maken. Ik heb gisteren classicbasics gebeld en gevraagd of de artikelen op voorraad waren. Vandaag heb ik keurig mijn bestelling thuis gekregen. Dus mijn 1e ervaring met classisbasics is prima.

Door: Helen

Ik heb al een paar keer besteld bij Classicbasics en heb keurig mijn bestellingen thuis ontvangen. Prima service en vaak de goedkoopste.

Door: Helen

Wederom een bestelling gedaan van 8 stoelen. Zowel de levertijden (+/- 3 weken) en de betaling gingen prima. Werd keurig thuisbezorgd door een aardige chauffeur.

Prima ervaring!